czwartek, 6 października 2011

Koncentracja i rozproszenie stanów w rzeczywistości – liczby.

Weźmy pod rozwagę może nieco starszy model samochodu spalinowego. Wg mnie w działaniu tego urządzenia (sama nazwa „urządzenie” sugeruje, że coś jest poukładane w określony sposób) następuje koncentracja stanów i rozproszenie stanów - wg mnie w operatorach. Otóż wszystkie fizyczne zdarzenia (w uproszczeniu) stanowiące o napędzie pojazdu (wiele złożonych działań) koncentrują się do jednego stanu obrotów wału korbowego względem korpusu silnika. Ten jeden stan wynika z pracy kilku cylindrów, przepływów paliwa, zapłonów itd.

Od stanu obrotów wału korbowego następuje rozproszenie stanów do różnych działań i są to wszystkie działania począwszy od poruszania się samochodu poprzez wspomagania, ładowanie akumulatora, pracę pomp do pracy wycieraczek włącznie itd.

Wg mnie praca silnika spalinowego ma charakter pracy urządzenia cyfrowego. Tzn istnieje jakiś bardzo złożony algorytm, który łączy stany wejściowe w pracy cylindrów itd. ze stanami wyjściowymi w obrotach wału korbowego.

Jeśli tak jest to pewnym zakresom stanów wejściowych (czynnikom) i zakresom stanów wyjściowych (wynikom) przypisywalibyśmy określone liczby, które w ustalonych przez nas operatorach przechodziłby od czynnika do wyniku.

Z tym, że wg mnie tym stanom nie potrzeba przypisywać żadnych liczb, bo one same w sobie już są liczbami a ich cyfrowe przekształcenia są na to dowodem.

Takie cyfrowe przekształcenia dzieją się wg mnie w każdej skali i w każdym rodzaju fizycznych oddziaływań.

Wg mnie wystarczającym dowodem na to są przedstawione przeze mnie nieelektroniczne bramki logiczne. Przekształcenia w sieci tych bramek byłby cyfrowe – tak samo jak w komputerze. Mimo to, że jest to tylko ściekająca woda to stan wynikowy w ściekającej wodzie byłby wynikiem matematycznym.

Mam jeszcze inny pomysł na dowód tego twierdzenia. Wystarczy stworzyć algorytm dla jakiegoś prostego urządzenia analogowego wyodrębniając odpowiednio stany wejściowe i wyjściowe oraz ustalając operatory. Jeśli to się uda to znaczy, że liczby są zawarte w przechodzeniu stanów z jednego do drugiego i są w naszej świadomości właśnie dlatego, że w mózgu dzieje się właśnie taki fizyczny proces..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz