wtorek, 20 września 2011

Układ przysadki mózgowej - rozpoznanie funkcji

Wiki

Przysadka mózgowa (łac. hypophysis) – gruczoł dokrewny o masie 0,7 g, którego funkcją jest wytwarzanie i wydzielanie hormonów.

Jest ona zlokalizowana wewnątrz czaszki w okolicy kostnego zagłębienia nazywanego siodłem tureckim (łac. sella turcica). Przysadka jest ściśle funkcjonalnie związana z częścią mózgu – podwzgórzem.

Załóżmy na potrzeby tego wątku, że granice przysadki mózgowej są jednocześnie granicami możliwej obserwacji tego układu. Co wówczas o funkcjach przysadki mózgowej mogliby powiedzieć naukowcy?

Mniej więcej tyle co już powiedzieli :).
Nie chce w ten sposób wcale kwestionować zasadności nauki, z tym, że może powinienem.


Wpierw chciałbym się jednak dowiedzieć czegoś na temat funkcji kapiącego mi na głowę deszczu. To jest z całą pewnością bardzo ważna funkcja patrząc na to globalnie. Patrzeć tylko jak mnie kosmici zaatakują za skierowanie deszczówki do beczki. Boże oni przecież już to robią. Uderzają tymi swoimi małymi stateczkami w moją głowę a ja nie skapowałem o co chodzi :).

Ten wątek traktuje o ludzkich wyobrażeniach obcej lub sztucznej inteligencji, które w kontekście budowy ludzkiego ciała są co najmniej CRAZY.

Wszystkie pieniądze wydane do tej pory na sztuczną inteligencję są w błocie - cokolwiek to znaczy :)

Inteligencji należy szukać w ruchach piachu na pustyni a nie w metalowych pudłach unoszących się w próżni - które są metalowymi pudłami tylko w naszej logice.

I know:
zbiór - jest zbiorem
2 - jest 2
sześcian - jest sześcianem
i tego się trzymajmy
a kosmici wyglądają jak na "Gwiezdnych Wojnach". Prawie ludzie - tylko tam pewne drobiazgi. Oczy, uszy, gęba, nos :).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz