sobota, 24 września 2011

Gdzie są fizycznie moje elektroniczne pieniądze?

Wydawałoby się niematerialne - to jednak nieprawda - bo moja kasa jest rzeczywistym stanem pewnego układu fizycznego.

Wiki:
Magnetyzacja (namagnesowanie) jest właściwością materiałów (m.in. magnesów), która opisuje pole magnetyczne wytwarzane przez materiał. Przez magnetyzację rozumie się także wielkość fizyczną określającą wytwarzane przez materiał pole magnetyczne, definiuje się ją przez określenie momentów magnetycznych wytworzonych w jednostce objętości. Głównymi składnikami magnetyzacji są orbitalne i spinowe momenty magnetyczne elektronów. W niektórych materiałach (np.: ferromagnetykach) magnetyzacja istnieje bez obecności zewnętrznego pola magnetycznego (magnetyzacja spontaniczna). W innych typach materiałów magnetyzacja jest indukowana przez zewnętrzne pole magnetyczne. Magnetyzacja zwykle nie jest homogeniczna w całej objętości danego ciała.

Moja gotówka jest stanem namagnesowania odległego ode mnie kawałka metalu.

Ten wydaje się mało znaczący stan układu fizycznego jest w taki sposób splątany z innymi stanami w rzeczywistości, że przenosząc się w zmianach może całkowicie odmienić moje otocznie i tym samym mnie samego. Może powodować pracę wielu ludzi i urządzeń zgodną z moimi potrzebami. Ten drobny stan może długotrwale zaspokajać moje potrzeby.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz